Friday, March 18, 2011

'Hari ni Birthday Mami Ch0mok!!'

PERINGATAN!!
entri ini telah didraf pada 16/03/2011..haah..da lambat 2 hari..tapi aku nak p0st jugak
peduli hape aku..x0xo!!~


Kota Kinabalu: malam tadi bef0re tido aku pi la cekid0ut mukabuku aku..pastu ternampaklah nama-nama orang yang sambut birthday hari ni (16/03/2011)..and suddenly aku terus bangun dari katil aku..'wah, hari ni besday NG PECK NAH la..nak wish!!nak wish!!'[aku beraksi dengan penuh rasa eksitednye macam dak kecik dapat eskrim]

aku amik enset aku..cari nama 'angie_bey0nics'..then aku taip..

'happy birthday to u!!happy birthday t0 u!!happy birthday my darling angie!!
happy birthday to uuuuuuuuuu!!!!~
eppy besday angie..may g0d bless u 0wez..have a blast birthday 0ke..miss u!!muah!!
[suddenly teringat time birthday kak zaidah kita celebrate at pantry then tiba-tiba u nyanyi lagu birthday in mandarin..haha..sangat cute..x0xo]..
nite angie :)'

0ke..masalahnye sekarang siapa dia ni??
apa kaitan dia dalam hidup aku??
meh aku cecite yer...

ekhem~

nama dia angie ng peck nah
dia ni 0re kelate tapi duk bermastautin kat j0hor bahru
laki dia 0rang melaka
ada anak lelaki yang tak-pandai-duduk-diam s0rang
keje sebagai HR Exec kat kilang Beyonics
dia ni ekceli ex-bos kecik aku
h0ho!!

dulu aku penah keje 2 tahun sebagai assistant dia kat kilang Bey0nics tu
masa first time jumpa dia time tu aku buat praktikal under dia
dia ni kawan akak aku sebenarnye..
s0 selalu la dengar cite pasal dia ni..
akak aku ni kalau bercerita memang tak siap-siap pasal kawan baik dia tu
huff~

dulu time praktikal selalu aku panggil dia Ms Angie [lawak d0h]
sat ag slumber je dia cakap
'ei u..i geli la u panggil i ms angie, panggil angie je sudah..0ke'
'0ke..huhu'
lepas tu je..terus aku panggil dia
'ANGIEE..~' [ni kalau mud aku nga baik + nak b0dek dia]
'NG PECK NAH!!' [ni kalau dia tak dengar time aku panggil dia..hel0!!sape bos nih??]
'MAMI CHOMOK' [gelaran dia bila kite0rang duk cite pasal dia]

dia ni jenis kep0ci sikit..k0rang jangan la cerita apa-apa dengan dia..
baik-baik cerita tu jadi rahsia..sat ag sampai kat telinga dia
satu dunia kecoh weh!!
pastu..dia ni suka buat laporan tak rasmi kat bos besar kite0rang [HR Manager]
abislah semua kegiatan tak rasmi kite0rang kat opis tu bos besar tau
isk..isk..isk

tapi aku suka dia ni
dia la kesayangan aku..eh!!silap..aku la kesayangan dia
kalau aku buat salah ke..lambat react ke..jarang dia nak marah-marah
sebab dia tahu kalau dia marah-marah aku..aku lebih suka diam pastu dengki buat-buat tak dengar
tak layan dia cakap..[dah la h0bi dia suka bercakap + bercerita]
hoh!!anak buah sape la tu??!

pastu dia ni tak sama ngan bos-bos cha-ya-nun-alif yang lain
semua anak buah dia..dia layan macam kawan
takde gap antara b0s or anak buah
kita bebas nak bercerita apa pun kat dia [tapi tu la pastu kant0i kat bos besar..huhu]
yang paling best pasal dia ni
suka ajak anak buah dia pergi 'menjingkit' [ngul0r]
asal lunch h0ur je..mesti muka kite0rang dulu yang terpacak kat guard house
tunggu dia amik kereta pastu berrr~ g lepaking kat k0pitiam cawanmas
tak p0n g jucs0 tebrau [selalu ari jumaat la sebab lunch hour dia panjang sket]
x0xo!!!

pastu dia ni memang best..layak digelar 'pemback up' terbaik dunia
sebab dia selalu back up anak-anak buah dia depan b0s-bos besar kite0rang
agak-agak kite0rang takut tak berani nak cakap ngan bos besar kite0rang
mesti mintak dia jadi 0rang tengah..h0ho!!

tapi tu la..langit tak selalunya cerah
aku memang seronok kerja dengan dia
sebab dia selalu d0 d best untuk naikkan semangat anak-anak buah dia
tapi kerja tu la yang buat aku rasa tak best
sampai aku naik f0bia + nightmare nak menghadap kerja-kerja tu
last-last aku p0n decide nak sambung belajar
and at the same time akak aku dapat 0ffer keje yang lagi bagus

masa farewell party tuk kiteorang [aku ngan akak aku]
ni la 2nd time nampak dia menangis
[1st time dia menangis masa dia cerita uma dia masuk ular..ngeri beb..s0 memang layak dia menangis 0ke]
dia sedih sebab...time tu la dia dapat news father dia sakit..kena rushing balik kelate
dia sedih sebab..pasni da xde kawan nak ajak menjingkit
dia sedih sebab..terpaksa berpisah ngan bestfren dia yang da 7 tahun duduk sebelah dia
dia sedih sebab..dia terpaksa lepaskan anak buah kesayangan dia pergi [ececeh~]

masa aku kat ep0t nak terbang g sabah [further study]
pagi-pagi buta dia sms aku
dia cakap
'ucuk take care ya! Am still on the train an0ther 20m reach. Study smart & choose bf JB je tau'
tergelak sambil menangis member baca sms dia ni
'ch0ose bf JB je tau'
haha!!aku tau apa m0tif dia..tapi biarlah ia menjadi rahsia
x0xo!!!

to ANGIE NG PECK NAH
thanks f0r being a supp0rting + best + superb + gila-gila b0s in d w0rld
thanks f0r being my sista + my bestfrenz + my 'mak tiri'
thanks f0r everything!!!!!
you are the best!!!
i lebiu demm much!!~


'k0 tengok..b0s sape la tu..b0le2 buat peace kat blakang kepala anak buah dia..heh'


'aha!!inilah bukti h0bi dia memang suka bercakap-bercerita..siap dengan gaya..tangan tu hah..xleh belah..yang kat belakang baju merah tu..laki dia..mr gan'


'wif 0ne of our menjingkit gangz'


'Angie wif her 7 years neighb0ur a.k.a bestfrenz a.k.a my sista'
dua-dua sama-sama beng0ng..pastu aku p0n jangkit beng0ng layan die0rang..x0xo!!


'me wif angie..during my farewell party (-_-)'


'ePpy besday Angie!!mami ch0mok!!'
n0ta kaki: this is n0t her cakes..x0xo~


'oke..tenkiu for reading..kam th0u [her tak-pandai-duduk-diam son]
 lambai t0 abang-kakak...j0m balik!!!~'


0 comments:

Post a Comment